Crazy Cake

Cože? Bez vajec, bez másla, bez mléka? A dobrá buchta? Jen pár ingrediencí? Tak jednoduché? A navíc s příběhem?

Podobnými slogany bývá uváděn tento americký recept: šílený a bláznivý, pošahaný...Crazy Cake, Wacke Cake. Jeho historie prý spadá do doby Velké krize (1929), odtud i realističtější pojmenování Depression Cake, kdy ingredience jako vejce a mléko byly drahé. A nebyl potřeba ani mixér, ani mísa - vše se totiž dá umíchat rovnou v pekáči. Název zároveň odkazuje na ty důlky, do kterých se dávkují tekuté ingredience.Koho by to nenadchlo, že. Tak jsem se konečně dostala k tomu, abych Crazy Cake vyzkoušela. Inspirací mi byly tyto stránky. Recept je dobrý i pro vegany a alergiky, a dá se upéci i z bezlepkové směsi, více zde. 2 hrnky hladké mouky, 1 hrnek cukru (lépe třtinového nebo aspoň část), 3 lžíce kakaa, 1/2 lžičky soli, 1 rovná lžička sody, do důlků 5 lžic oleje, 1 lžička vanikové esence, 1 lžička octa, navrch 1 hrnek vody. Vzala jsem formu velkou tak A4 (20x30 cm), smíchala jsem v ní suché suroviny, vyrobila tři důlky, naplnila - ten ocet se dává kvůli sodě, aby správně zafungovala. Jak je vidět nahoře, začala hned v důlku pěnit! Zalila jsem vše vodou a promíchala. Vážně prosté, i když to vypadalo dost nepravděpodobně, že takto vznikne použitelné těsto. V poměrně nízké formě se musí míchat dost opatrně, aby vše nešplíchalo kolem.  Možná vám připomíná tzv. rychlou kakakovou buchtu, kde je navíc 1-2 vejce, mléko místo vody a trochu másla. To je takové to středně hnědé hodně práškové těsto, drobivé a suché, co nemám ráda, dost bez chuti - pokud nepřevládá chuť prdopeče. Dělá se i s kokosem nebo skořicí. Pekla jsem na klasických 180 stupňů asi půl hodiny, zapíchla nůž, byl suchý - hotovo.Navrch se hodí nějaká čokoládová poleva nebo krém z čokolády a pár lžic zakysanky, nebo krém jako na kefírovou buchtu, které se chuťově dost podobá: pět lžic másla, dvě vrchovaté lžíce kakaa, 150 g cukru moučka, 3 lžíce rumu.  Horní strana se trochu vyboulila, jak naběhla, tak jsem si říkala, že by to bylo lepší vyklopit - no ale půjde to, když forma byla studená, nevymazaná a ještě se v ní těsto míchalo? Špachtlí jsem ji objela a zkusmo podebrala, kupodivu se zdálo, že by to šlo...no co, když se roztrhne, něco už s tím udělám, vždyť je to na zkoušku...a pekáč jsem převrátila na tác - světe, div se, vyklopila se velmi dobře. Polevu jsem pro kontrast dala bílou z bílé čokolády a asi 50 g másla, mohlo jí být i více a bez kousků, uznávám. To jak jsem zase už spěchala a neměla jsem máslo dost povolené.Není to tedy úplný zázrak, ale vzhledem k použitým ingrediencím je Crazy Cake celkem jedlý. Těsto se sodou je lepší další den a další dva jistě vydrží.  V druhém pokusu jsem použila mixér, když ho mám, že bud emíchání snazší. Těsto se stejným množstvím kakaa však bylo o dost světlejší - hm, že by to byl takový rozdíl, naházet do mixéru vše najednou? Upekla jsem navíc na papíru.A víte, že se mi to vůbec nepovedlo? Buchta zůstala světlá, tvrdší, na papír se přilepila snad víc než na suchý pekáč a stála zkrátka za houby...V mixéru asi těsto s kakaem ztvrdlo, bylo hned přemíchané, nedoporučuju.  Zkusila jsem tedy ještě třetí verzi, aby potvrdila či vyvrátila předchozí výsledky:vzala jsem jen poloviční množství, že to bude stačit. A vyzkoušela jsem citrónovou variantu, příchutí totiž existuje mnohem více, třeba skořicová, kávová.Na Lemon Crazy Cake se dává: mouky jen 1,5 hrnku, 1 hrnek bílého cukru a ostatní stejně (kakao vynechat!), přidat lžíci citrónové kůry a šťávy, příp. esence  Pekla jsem stejně, jen jsem tentokrát formu trochu vymazala máslem. Sody jsem dala maličko míň. Vypadalo to celkem dobře.Navrch se hodí máslový vanilkový krém, citrónový led, bílková citrónová poleva nebo tvarohový krém s citrónem. Dala jsem led a ještě na porce oslazenou zakysanku. Tato verze mě opravdu nadchla! Stačí na ni úplně základní suroviny, čili kdo trošku vaří, má je doma vždy po ruce. A ta láce, další bonus.  Je-li třeba udělat něco nečekaně a natotata, může se použít i jako recept do hrnečku (tedy mug cake):na jednu porci smícháme 5 lžic mouky, 3-4 lžíce cukru, 1 lžíci kakaa nebo jinou příchuť, špetku soli, 1/4 lžičky sody, do důlků 1/2 lžičky octa, 1 lžíci oleje, pár kapek vanilkové esence a nakonec smícháme se 4-5 lžicemi vody. Vlníme dvě minuty naplno, až zůstane jako u klasického pečení špejle (párátko, nůž) suchá. Nezapomeneme na krém či polevu.  Už se těším, jak Crazy Cake upeču naostro pro svoje strávníky.   

Autor: Jaroslava Kadlasová | čtvrtek 28.7.2016 9:00 | karma článku: 11,62 | přečteno: 783x
  • Další články autora

Jaroslava Kadlasová

Zrnka všehochuti

2.4.2022 v 19:37 | Karma: 3,58

Jaroslava Kadlasová

Vaření do kouta

5.8.2016 v 11:12 | Karma: 18,34

Jaroslava Kadlasová

Kváskový chléb a já

28.4.2016 v 11:28 | Karma: 17,46

Jaroslava Kadlasová

Končí nám advent

22.12.2014 v 8:46 | Karma: 6,69

Jaroslava Kadlasová

Zmrzliny ze zeleniny

25.9.2014 v 9:28 | Karma: 7,56

Jaroslava Kadlasová

Zavařujete?

16.7.2014 v 9:00 | Karma: 11,20
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1143x
Vilemína, foodblogerka a autorka (Cukr na nitku, Zatracené kyselo).

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky